top of page

Yksilövalmennus  - Personal training

Kenelle?​

 

Palveluni sopivat sinulle, jos:

 

  • haluat harjoitella juuri sinun kehollesi suunnitellun harjoitusohjelman mukaan

  • haluat kohottaa tuki- ja liikuntaelimistösi kuntoa ja vahvistaa kehoasi tasapuolisesti ja turvallisesti

  • haluat parantaa ryhtiäsi ja päästä eroon jumiutuneista hartioista

  • haluat oppia esim. tekemään maastavetoa/kyykkyä ilman ikäviä tuntemuksia alaselässä tai vetämään leukoja puhtaasti

  • sinulle on tärkeää, että harjoitusliikkeiden turvalliseen suoritustekniikkaan kiinnitetään erityistä huomiota



Mikäli päätavoitteenasi on painonpudotus, suosittelen, että käännyt ravitsemustieteen ammattilaisen puolelle. Esimerkiksi, laillistetun ravitsemusterapeutin puolelle. Personal trainerina käyn läpi ravintopäiväkirjaasi, ja voin ehdottaa pieniä muutoksia ruokavalioosi. Mutta jos ruokavaliosi kaipaa isoa remonttia, tarvitset todennäköisesti korkeakoulutetun ravitsemuksen asiantuntijan apua! Laillistetun ravitsemusterapeutin voit löytää tästä:
http://rty.fi/jasenet-ja-liittyminen/asiantuntijarekisteri/

Miten valmennus etenee?​

1. Lihastasapaino- ja liikkuvuuskartoitus

Ensimmäisessä tapaamisessa teen sinulle lihastasapaino- ja liikkuvuuskartoituksen. Kartoituksessa arvioidaan ryhtiä sekä pyritään kartoittamaan mahdolliset epätasapainot, liikkuvuusongelmat, lihasten vahvuudet ja heikkoudet ja piileilevät tule-vaivat. Saat kattavan palautteen omasta tuki- ja liikuntaelimistöstäsi. Kartoituksen jälkeen tiedät varmasti, mitä juuri sinun kannattaa vahvistaa ja mitä venyttää, ja mitkä harjoitteet sopivat juuri sinulle. Vaikka sinulla olisi pitkä harjoittelutausta, kartoituksen tulokset voivat yllättää.

2. Harjoitusohjelma

Toisessa tapaamisessa saat kartoituksen pohjalta suunnitellun harjoitusohjelman, joka palvelee kehoasi parhaalla mahdollisella tavalla. Harjoitusohjelman liikkeet käymme kanssasi perusteellisesti läpi.

3. Harjoittelu

Riippuen valmiudestasi harjoittelemaan itsenäisesti, voimme joko jatkaa heti yhteisillä treenikerroilla tai harjoittelet muutaman kerran yksin ennen kuin tapaamme seuraavan kerran. Yleensä liikkeiden opettelu vie aikaa, eikä muutama treenikerta riitä oikean suoritustekniikan oppimiseen.

4. Tuki

Tapaamisten lisäksi saat sopimuksen voimassaolon ajan puhelin- ja sähköpostituen. Halutessasi voimme sopia myös siitä, että tapaamisten ulkopuolella kuvaat omat suoritustekniikat videolle, jolloin saat palautetta omasta tekniikasta sekä korjausehdotuksia.

bottom of page